خواهرم گو که چرا رنگ برنگ آمده ای؟

مگر از عفت و آزرم به تنگ آمده ای؟

 

چه بدی دیدی از آیات خداوند رحیم

 که تو با مذهب اسلام به جنگ آمده ای؟

 

این گناه علنی از تو مسلمان زشت است

تو خوش از اینکه به انظار ، قشنگ آمده ای؟

 

عصمت و دین جوانان همه بر باد دهی

ای که بی چادر و با مانتو تنگ آمده ای

 

به کجا می روی از خیمه ی زهرا ، برگرد

که به راه گنه و فتنه و ننگ آمده ای

 

دل به دریای هوسها زده ای،غافل از این

طعمه ای هستی و در کام نهنگ آمده ای

 

تو چنان صیدی و صیاد هوس در پی توست

از چه در معرکه ی تیر و خدنگ آمده ای؟

 

صید صیاد شود ، کبک خرامنده ی مست

از چه در دام خطر مست و ملنگ آمده ای؟

 

چون که بودست حجابت،سپر تیر نگاه

پس چرا بی سپر ای غافل منگ آمده ای؟

 

بود تقوای تو زین مَهلَکه ها،پای گریز

از خطر چون بگریزی تو که لنگ آمده ای ؟

 

تو گلی هستی و گلچین هوس کرده کمین

شیشه ای هستی و در معرض سنگ آمده ای

 

 برد گستاخی شهوت همه شیرینی عشق

نوش بودی تو چرا زهر و شرنگ آمده ای؟

 

رهبرت عشق و وفا بود و کنون نفس و هواست

در خطر گاه ، چه بی فکر و درنگ آمده ای

 

جای غفلت نبود، خواهر من قدر بدان

که در این دار فنا ، گوش به زنگ آمده ای


موضوعات مرتبط: حجاب ، ،
برچسب‌ها: خواهر مسلمان حجاب کن! (شعر در مورد حجاب) ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 21:18 | نویسنده : یالثارات الحسین |

در خیابان چهره آرایش مکن                 از جوانان سلب آسایش مکن

زلف خود از روسری بیرون مریز               در مسیر چشم ها افسون مریز

یاد کن از آتش روز معاد                        جلوه ی گیسو مده در دست باد

خواهرم دیگر تو کودک نیستی              فاش تر گویم عروسک نیستی

خواهرم،این لباس تنگ چیست؟           پوشش چسبان و رنگارنگ چیست؟

خواهرم،اینقدر تن نازی مکن                با اصول شرع لج بازی مکن

خواهرم ای عاشق دین مبین               یک نظر ازواج پیغمبر ببین


موضوعات مرتبط: حجاب ، ،
برچسب‌ها: شعر بسیار زیبا در مورد حجاب ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 21:17 | نویسنده : یالثارات الحسین |

ديشب رويايي داشتم

خواب ديدم بر روي شن ها راه مي روم

همراه با خود خداوند

و بر روي پرده شب

تمام روزهاي زندگيم را، مانند فيلمي مي ديدم

همانطور که روز به روز از زندگي گذشته ام را نگاه مي کردم

دو رد پا بر روي پرده ظاهر شد

يکي مال من بود و يکي از آن خداوند

راه ادامه داشت تا تمام روزهاي همراهي خاتمه يافت

آن گاه ايستادم و به عقب نگاه کردم، در بعضي جاها فقط يک ردپا وجود داشت

اتفاقا آن محلها مطابق با سخت ترين روزهاي زندگيم بود، روزهايي با بزرگترين رنجها، ترسها، دردها و ...

آن گاه از او پرسيدم:

خداوندا! تو به من گفتي که در تمام ايام زندگيم با من خواهي بود و من

پذيرفتم که با تو زندگي کنم

خواهش ميکنم به من بگو چرا در آن لحظات دردآور مرا تنها گذاشتي؟

خداوند پاسخ داد:

من تو را دوست دارم و به تو گفتم که در تمام سفر با تو خواهم بود

من هرگز تو را تنها نخواهم گذاشت

حتي براي لحظه اي

هنگامي که در آن روزها يک ردپا بر روي شن ديدي من بودم که تو را

به دوش کشيده بودم.


برچسب‌ها: ردپاي خداوند ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:32 | نویسنده : یالثارات الحسین |

پيامبر اکرم (ص) : هرکس توبه کند اما دوستان بد خود را تغيير ندهد توبه نکرده است.

 

امام علي (ع) : شخصي که توبه ميکند بايد جسم او سختي طاعت را بچشد همانگونه که اين جسم شيريني معصيت را چشيده بود.

بقیه در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: داستانک آموزنده ، چهل حدیث ، مطالب مذهبی ، ،
برچسب‌ها: چند حدیث زیبا در مورد توبه ,

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:29 | نویسنده : یالثارات الحسین |

امام صادق (ع) : همانا آنانکه به برادران خود حسد می برند از من نیستند و من از آنها نیستم به خدا سوگند اگر یکی از شماها به مومنی در باره مسئله ای حسادت نماید سپس به خاطر این کارش به اندازه همه زمین طلا به خدا تقدیم کند تا از او بگذرد خداوند او را با همه آن طلاها داخل دوزخ نماید.

تحف العقول صفحه 321


موضوعات مرتبط: داستانک آموزنده ، چهل حدیث ، مطالب مذهبی ، ،
برچسب‌ها: آنانکه به برادران خود حسد می برند از من نیستند ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:20 | نویسنده : یالثارات الحسین |

رسول اکرم (ص) : با جمعی از اصحاب خود از جائی عبور میکردند که مردی از کنار ایشان عبور نمود بعضی که او را میشناختند گفتند دیوانه است. رسول اکرم (ص) فرمودند : این مرد دیوانه نیست بلکه مبتلا به مرضی است دیوانه حقیقی آن زن و مردی است که جوانی خود را در غیر طاعت الهی صرف کرده باشد.

مشکوة الانوار صفحه 153


موضوعات مرتبط: چهل حدیث ، مطالب مذهبی ، ،
برچسب‌ها: دیوانه حقیقی ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:19 | نویسنده : یالثارات الحسین |

رسول خدا (ص) : مومنی نیست که یک ساعت نزد عالمی نشیند جز آنکه خدای عزوجل به سوی او ندا کند نزد حبیب من نشستی به عزت و جلالم سوگند تو را با او ساکن بهشت نمایم و باکی از این کار ندارم.

امالی صدوق صفحه 37


موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی ، ،
برچسب‌ها: یک ساعت نزد عالم ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:18 | نویسنده : یالثارات الحسین |

وَ قَالَ اميرالمومنين عليه السلام:

 لَكَادَ الْعَفِيفُ أَنْ يَكُونَ مَلَكاً مِنَ الْمَلَائِكَ

چه نزديك است كه انسان عفيف يكي از فرشتگان شود

منبع :نهج البلاغه حكمت  474

داستان در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: داستانک آموزنده ، ،
برچسب‌ها: چه نزديك است كه انسان عفيف يكي از فرشتگان شود ,

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:13 | نویسنده : یالثارات الحسین |

رسول خدا (ص) : دو کس در قیامت از همه مردم بیشتر حسرت می خورند : 1- مردی که در دنیا برای طلب علم دین فرصت داشته ولی به خاطر تنبلی به جستجوی آن نرفته ، دیگری مردی است که دانش دین را به دیگران آموخته و آنها به آن عمل نموده و به بهشت رفته اند ، ولی خود عمل به آن دانش نکرده و باید به جهنم برود.

نهج الفصاحه صفحه 60


موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی ، ،
برچسب‌ها: دو کس در قیامت از همه مردم بیشتر حسرت می خورند ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:11 | نویسنده : یالثارات الحسین |

حضرت محمد (ص) : به کوچکی گناه نگاه مکن بلکه به کسی که نا فرمانی او را میکنی نگاه کن.  بحارالانوار جلد 77 صفحه 77

حضرت محمد (ص) : روح مومن از گناه ، بیشتر از گنجشک در موقع گرفتار شدن در دامش مضطرب و لرزان است.  بحارالانوار جلد 77 صفحه 77

حضرت محمد (ص) : مومن گناهش را مانند تخته سنگی می بیند ( که زیر آن ایستاده ) و میترسد که بر او بیفتد و کافر گناهش را مانند مگسی می بیند که از کنار بینی او در گذرد.  مجموعه ورام جلد 2 صفحه 53

حضرت محمد (ص) : بنده به سبب گناهی از گناهانش صد سال ( در عالم آخرت ) محبوس گردد در حالیکه به همسران و برادرانش نگاه میکند که در بهشت اند.   روضة الواعظین صفحه 420

حضرت محمد (ص) : از نشانه های شقاوت خشکی چشم ( گریه نکردن ) و قساوت قلب و شدت طمع در طلب دنیا و اصرار بر گناه است.  اصول کافی جلد 3 باب فی اصول الکفر و ارکانه حدیث 6


موضوعات مرتبط: گناه ، ،
برچسب‌ها: پنج حدیث در مورد گناه ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:10 | نویسنده : یالثارات الحسین |

رسول اکرم (ص) : احترام گذاشتن به مسلمان مو سفید و سالخورده از جمله تجلیل خداست و از ما نیست کسی که بزرگسال ما را احترام نکند و به خردسال ما مهربانی نکند.

اصول کافی جلد 3 صفحه 240


موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی ، ،
برچسب‌ها: احترام به مو سفید و سالخورده ,

تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391 | 14:8 | نویسنده : یالثارات الحسین |

بزرگترین مأموریّت وهّابیون تا سال ۲۰۱۲ م. به اجرا در خواهد آمد، تا این سال، همة نشانه‌ها، نمادها و سوابق مسلمانان سلف و اهل بیت(ع) در امّ القرای اسلامی نابود خواهد شد و در غیبت همة سنّت‌های اسلامی که در اثر بدعت‌های سلفی و شرک‌آلود خواندن آن سنّت‌ها از میان مسلمانان رخ بربسته، در بنای اصلی «مسجدالحرام و مسجد النّبی» نیز در تیررس تیرهای زهرآلود ماسونی و شیطانی از جمله ابراج البیت، کارکردهای خود را از دست خواهد داد تا فراماسونری جهانی به راحتی بتواند حکومت جهانی شیطان را مستقر نماید. و حالا این بنای که عکس ان را در پایین می بینید همان ابراج البیت است که در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲بازگشایی می شود و در ساعت ۱۱.۱۱دقیقه سایه ان برج شیطانی بر کعبه خواهد افتاد ادامه متن و کلیپ افتتاح ان در ادامه مطلب…


موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی ، ،
برچسب‌ها: ابراج البیت ,

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1391 | 21:1 | نویسنده : یالثارات الحسین |

آفتابو مهتاو هر دو تار میو

نعره ی شاحیدر و سال مار میو

نودم که کشتار بی سامان میو

خلق هاوار و لطف ایمامان میو

من بعد سرداری سروردار میو

و امر و فرمان کردگار میو

معنی:

خورشید و ماه هر دور تاریک می شوند و بعد  از آن ظهور امام زمان در سال مار می باشد

گفتم که کشتار بی سامان می شود و مردم همه دست به دامان ائمه می شوند

بعد از این قضایا سرداری از سرزمین عراق سر بر میدارد به امر و فرمان خداوند.


موضوعات مرتبط: پیشگویی خان الماس ، ،

تاريخ : شنبه 25 آذر 1391 | 16:24 | نویسنده : یالثارات الحسین |

پیشگویی خان الماس در مورد سه شبانه روز تاریکی و بعد از آن

سه روژ مگیرو آفتابو مهوش

نشانه ی جنگن کینه و کشاکش

ایران و توران هند چنی حبش

زنگی زنگوار چم زرد و رورش

معنی:

از طرف حق برنامه ای ظاهر می شود که طی آن سه شبانه روز آفتاب گرفتگی و تاریکی واقع می گردد

این واقعه نشانه ی جنگ و کشمکش است و درگیری بین ایران و توران و هند و حبشه واقع شده

بقیه در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: پیشگویی خان الماس ، ،
برچسب‌ها: پیشگویی خان الماس در مورد سه شبانه روز تاریکی و بعد از آن(1) ,

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 24 آذر 1391 | 16:43 | نویسنده : یالثارات الحسین |

مى‏گويند: شما در عصر فضا و اتم زندگى مى‏كنيد آنگاه بر كسى اشك مى‏ريزد كه صدها سال پيش در گذشته است و بر مزارهايى سفر مى‏نماييد كه چيزى جز صخره و سنگ نمى‏باشد؟!

در پاسخ مى‏گوئيم :«چنانكه گفته‏اند: «بعد زمان» را در «ابديت» اثرى نيست ابديت را در ماوراى زمان ـ در عرصه‏اى برتر از زمان ـ حكومت است ابديت هميشگى است. جاودانان رهبران بزرگ بشريت به ابديت تعلق دارند، از اين رو قرنها نيز در طول حيات معنوى آنان، مفهوم متداول خود را از دست مى‏دهند(1)

 

حسين بن على (عليه السلام) از زمره جاودانان از رهبران بزرگ بشريت است سخن از وى سخن از تاريخ نيست سخن روز است. سخن از ابديت است سخن از هميشگى خروشان و شكوفا و پر فروز است.

اين زنده جاويد نزديك چهارده قرن ـ به حساب تاريخ ـ پس از مرگ جسمانيش همچنان امروز نيز بر دلها حكومت مى‏كند و هنوز پرتو وجودش نه تنها در حيات ما بلكه در حيات جهان معاصر ودر عصر فضا و اتم «حوادث بى نظير» ايجاد مى‏كند و به صورت يكى از «شور انگيزترين حماسه‏هاى تاريخ بشريت» در آمده و همه ساله نيرومندترين امواج احساسات ميليونها انسان را در اطراف خود بر مى‏انگيزد و مراسمى پرشورتر و هيجان انگيزتر ازهر مراسم ديگر به وجود مى‏آورد .

راستى چرا به اين حادثه تاريخى ـ كه شايد در تاريخ مشابه فراوان دارد ـ اهيمت داده مى‏شود؟ ! چرا مراسم بزرگداشت اين خاطره هر سال پرشكوهتر و پرهيجان‏تر از سال پيش برگزار مى‏گردد؟ اين همه تعظيم و تكريم و سپاس اين همه سوز و گداز پس از چهارده قرن، آخر براى چيست؟ آن را چه معنائى است؟!

حقيقت اين است كه اين زنده جاويد پس از قرنها، همچنان بر قلبهاى انسانهاى آزاده قدرتمندانه حكومت مى‏كند و در جامعه «موج معنوى» ايجاد مى‏نمايد. حتى هنوز هم به طور عميق يك قدرت محرك معنوى و يك نيروى كنترل اجتماعى بزرگ به شمار مى‏رود.

اما از زيارت زيارتگاههاى مقدس هرگز سنگها و صخره‏ها هدف و غايت نمى‏باشند چه اگر غرض خود آنها مى‏بود همين كوهها سر به فلك كشيده ‏انسان را از مشقت سفر و طى راههاى طولانى بى نياز مى‏ساخت پس مقصود بالذات صاحب مزار است وبزرگ داشتن سنگها به جهت شرف انتساب به صاحبان آن مزارها است مانند محترم داشتن جلد قرآن كريم وسنگها و آجرهائى كه خانه كعبه ومسجد رسول خدا (صلى الله عليه و آله) و ساير اماكن مقدس از آنها ساخته شده است .

الان مى‏بينيم كه دولتها و ملتها در حفظ مقبره‏هاى شخصيتهاى بزرگ خويش مى‏كوشند و به دور آنها هاله تقديس مى‏كشند.

در تاريخ نوشته‏اند هنگامى كه سر مبارك حسين (عليه السلام) را به نزد يزيد آوردند وى در مجلس شراب حضور داشت اتفاقا قاصدى از طرف پادشاه روم به مجلس يزيد بار يافت و سر مبارك حسين (عليه السلام) را درمقابل يزيد مشاهده كرد و چون دانست كه آن سر مبارك به حسين (عليه السلام) تعلق دارد عمل يزيد را به شدت نكوهش نمود و گفت اى يزيد داستان «كليساى حافر» را شنيده‏اى؟ گفت چگونه است؟ رومى گفت: در پيش ما مكانى است كه گويند خر عيسى از آنجا گذر كرده است در آنجا كليسائى بنا نهاده‏اند كه نام آن به سم خر عيسى منسوب بوده و به كنيسه حافر «سم» شهرت دارد ما هر سال به زيارت آنجا مى‏رويم و نذورات خود را به آنجا اهدا مى‏كنيم. روى اين حساب اى يزيد من گواهى مى‏دهم كه تو خطا كارى و از راه راست به دورى! يزيد خشمگين شد و به كشتن قاصد فرمان داد رومى به سوى سر نازنين حسين (عليه السلام) رفت و آن را بوسيد و شهادتين بر زبان جارى كرد و سپس او را گرفتند و بر در قصر به دار كشيدند.(2)

زيارت، ارتباط روحى زائر با صاحب قبر است زائر قبر ابا عبد الله الحسين (عليه السلام) با آن حضرت تجديد بيعت مى‏نمايد و لذا ائمه اطهار عليهم السلام با توصيه و ترغيب به زيارت سالار شهيدان اين نهضت مقدس را براى هميشه زنده و جاويد نگه‏داشته‏اند البته زيارت همه امامان مورد تأكيد است ولى رواياتى كه در ترغيب وتشويق زيارت امام حسين (عليه السلام) رسيده فوق العاده زياد است امامان با اين توصيه‏ها در صدد آن بودند كه شيعيان پيوستگى عملى با اهداف آن بزرگوار داشته باشند. امام سجاد (عليه السلام) كه خود چندين بار مخفيانه به زيارت سالار شهيدان رفته در گفتار خويش نيز سفارش زيادى به زيارت امام حسين (عليه السلام) داشته است.

«ابو حمزه ثمالى» گويد: از امام سجاد (عليه السلام) در مورد زيارت امام حسين (عليه السلام) پرسيدم، حضرت فرمود:

«زُره كل يوم فان لم تقدر فكل جمعة فان لم تقدر فكل شهر فمن لم يزره فقد استخف بحق رسول الله (صلى الله عليه و آله)(3) «هر روز آن حضرت را زيارت كن، اگر نمى‏توانى هفته‏اى يك بار، اگر نمى‏توانى ماهى يكبار، پس كسى كه اصلا آن حضرت را زيارت نكند، درحقيقت حريم رسول الله را خفيف شمرده است».

ولى مهمتر از سوگوارى و زيارت آشنايى به مكتب امام حسين و شهداى كربلا و پيوستگى عملى به اهداف بلند آن بزرگوار است. مهم پاك بودن و پاك زيستن و درست انديشيدن و تأسى عملى به او است.

 

پی نوشتها :

1-      ديباچه‏اى بر رهبرى: ص .330

2-      به نقل: علامه مغنيه شيعه وعاشورا: ترجمه، ص 59 ـ .58

3-       كامل الزيارات: ابن قولويه.


موضوعات مرتبط: محرم ، ،
برچسب‌ها: چرا حسين(ع) فراموش نمى‏شود؟ ,

تاريخ : دو شنبه 6 آذر 1391 | 20:3 | نویسنده : یالثارات الحسین |
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 35 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.